Tel: 0182 - 52 82 55

Afslanken is een stappenplan.

Afvallen is een kwestie van wel eten, niet eten en anders eten. Aanpassingen en veranderingen van gedrag zijn vereisten om succesvol gewicht te verliezen. En dat niet voor even, maar voor altijd!

Tip 1: Subtiele overgang naar gezond en verantwoord eten

Invoeren van veranderingen werkt het beste als het stap voor stap gaat. Plotseling alle eet- en drinkgewoonten omgooien is geen goed idee. U, maar ook uw huisgenoten, moeten dan aan teveel dingen tegelijk wennen. Als u bijv. op zaterdagavond gewend bent toastjes en nootjes op tafel te zetten en u haalt opeens niets meer in huis, of alleen nog maar wortels en komkommer, dan is dat wel erg radicaal en kunt u rekenen op commentaar.

Pak het dus stap voor stap aan en verander steeds een klein beetje. Doe het subtiel en laat iedereen wennen aan de overstap naar gezond en verantwoord eten. Dit wil niet zeggen dat er voor de huisgenoten niets meer in huis gehaald hoeft te worden. Maak bewuste keuzes voor u zelf maar ook voor uw huisgenoten.

Dat geldt ook voor de inkopen. Pak dit stap voor stap aan om zo effectief mogelijk een gezonde leefstijl te realiseren. Te grote veranderingen zijn niet goed en hebben grotere kans om op termijn te mislukken.  

Tip 2: Rust, Regelmaat en Reinheid

Gezond en verantwoord eten zijn de eeste stap naar een gezonde leefstijl. De tweede tip die wij u graag meegeven is de 3 R'en-regel ter aanzien van eten. Deze afslanktip geldt voor zowel kinderen als voor volwassenen. 

  • De R van rust: de tijd nemen om te eten en goed te kauwen. 
  • De R van regelmaat : een patroon van 3 maaltijden en de nodige  tussendoortjes per dag.
  • De R van reinheid: staat vooral voor voedselveiligheid en hygiëne bij bereiding.

Wellicht bent u deze basisregels een beetje kwijt. Begin er dan eens mee om dit stap voor stap weer op te pakken.  Bent u bijvoorbeeld gewend om de hele dag door te eten, lopend  of onderweg in de auto of thuis voor de tv, ga daar dan eens stapsgewijs verandering in aanbrengen. Ga minstens één keer per dag rustig aan tafel zitten om te eten. Kies welke maaltijd het beste uitkomt en probeer dat 1-2 weken. Pak daarna een volgend eetmoment aan en ga zo door. Betrek ook de huisgenoten erbij want dat geeft steun.  Wanneer u tegenstand krijgt bedenk dan dat het, zeker voor kinderen, noodzakelijk is dat zij een goede structuur in het voedingspatroon direct aanleren.

Tip 3: Besef dat afvallen een lange termijn doel is

Stap af van de gedachte dat gewicht verliezen een korte termijn doel is en dat het makkelijk is. Want dat is niet zo. Het vraagt inspanning, investeringen en tijd. Stel u daarop in en leef bij de dag. Dat maakt het een stuk makkelijker. Realiseer dat verwachtingen en eisen door uzelf gecreëerd worden. U legt uzelf een bepaald doel op en niemand anders. Denk daar over na en bedenk wat u wilt, waarom en hoe. Wat wilt u ervoor doen en wat wilt u ervoor laten.

 

Ga eens met het volgende ‘huiswerk’ aan de slag :

Maak voor uzelf een lijstje met wat u allemaal wilt veranderen, alles in kleine stappen.

Pak het lijstje regelmatig terug en streep af wat u hebt veranderd. U zult zien hoe motiverend dat is!

gezond

 

Neem nu vrijblijvend contact op

Bent u klaar met de overtollige kilo's? Neem dan vrijblijvend contact op. Leest u zich liever eerst in in de twee EGA gewichtsverlies manieren? Bekijkt u dan ons aanbod online afslankcursussen. Wilt u toch graag naar één van onze cursuslocaties, lees dan verder over de werkwijze van een afslankcursus op locatie.

 

 

      

 

  • Laatste nieuws

    18
    augustus

    Wilt u ook uw vakantie kilo's snel weer kwijtraken?

    Sluit u dan nu aan op één van onze locaties en ervaar dat u met gezond, verantwoord, geen honger maar heerlijke maaltijden uw vakantie kilo's er zo weer af heeft.

    Kijk op www.eganederland.nl en vindt de dichtsbijzijnde cursusplaats.

    Veel succes!

    Inschrijfgeld 10 euro, cursusgeld 7 euro per week.

    en bent u op uw streefgewicht (gevolgd door 4 controle weken) dan kunt u bij EGA op gratis maandcontrole waardoor u gratis de bekende stok achter de deur houdt!

    7
    juli

    E.G.A. Nederland wenst iedereen een fijne vakantie.

     

    Kijk voor vakantie sluiting op onze locatie zoeker. Het hoofdkantoor blijft in deze vakantie periode gewoon open. De online cursus stopt in de week 30 t/m 32.

    op 21 juli ontvangt u het laatste voorbeeld menu en tip en op maandag 14 augustus krijgt u het menu en tip voor week 33.

    21
    juni

    Marianne Koek op High Heels Event in Zoeterwoude

    Mariane Koek op High Heels Event in Zoeterwoude


    Aanbiedingen
    • Groente bouillon
      Clean Label. Glutenvrij,msg vrij, strooibus, inhoud 300 gram. Koel, droog en donker ...
      € 5,95
      € 5,35
      Naar webshop

    Locatie zoeker

    Vind hier een cursuslocatie lekker dicht bij u in de buurt!